• صفحه اصلی
  • Services
  • راهنمای پشتیبان‌گیری از اطلاعات – بهترین روش‌ها و ابزارها

راهنمای پشتیبان‌گیری از اطلاعات – بهترین روش‌ها و ابزارها

  1. موفقیت ما به عنوان مشاور به صحت اساسی مشاوره بستگی دارد.

پشتیبان گیری اطلاعات

data-snapshot

 Snapshot.1

Snapshot گیری به معنای گرفتن عکسی از دیتای شما در یک لحظه مشخص است. این ویژگی امکان بازیابی اطلاعات به همان نقطه زمانی را فراهم می‌کند. برای مثال، اگر در روز شنبه ساعت ۸ صبح از دیتای خود Snapshot بگیرید و در روز دوشنبه به دلیل حمله سایبری یا یک کد مخرب، دیتای شما آسیب ببیند، می‌توانید با برگرداندن Snapshot روز شنبه، اطلاعات خود را به حالت اولیه بازگردانید. البته باید توجه داشت که Snapshot نمی‌تواند شما را از تمام خطرات مانند خرابی سخت‌افزاری محافظت کند و برای انجام آن نیازی به فضای ذخیره‌سازی جداگانه ندارید.

2. بک آپ (Backup)

بک آپ گیری به معنای کپی کردن یک نسخه از کل داده یا تغییرات آن نسبت به یک نقطه زمانی مشخص است. این عملیات معمولاً شامل یک مبدا و یک مقصد جداگانه می‌شود. برای نمونه، اگر دیتای شما بر روی یک دستگاه ذخیره‌سازی سازمانی باشد، بک آپ باید به یک مقصد دیگر (که می‌تواند بر روی همان دستگاه باشد) منتقل شود. بک آپ گیری معمولاً زمان‌بر است و ممکن است در سازمان‌هایی با داده‌های حجیم، چالش‌هایی ایجاد کند. در حالی که گرفتن Snapshot معمولاً سریع‌تر انجام می‌شود.

Businessman using a computer to backup storage data Internet technology concept for backup online documentation database and digital file storage system or software,file access, doc sharing.

3. آرشیو آنلاین دیتا

آرشیو آنلاین به معنای انتقال داده‌های قدیمی که کمتر به آنها مراجعه می‌شود، به فضای ذخیره‌سازی ارزان‌تر است. به عنوان مثال، در سرویس‌هایی مانند Gmail، ایمیل‌های قدیمی کاربران به طور اتوماتیک به فضای ذخیره‌سازی با هزینه کمتر منتقل می‌شود. اگر کاربری به ایمیل‌های قدیمی نیاز داشته باشد، سیستم به طور خودکار آن‌ها را بازیابی می‌کند. هدف اصلی آرشیو، کاهش هزینه‌هاست در حالی که بک آپ به افزایش مقاومت در برابر خرابی دیتا کمک می‌کند.

4. انواع مختلف بک آپ گیری

انواع مختلفی از بک آپ گیری وجود دارد که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. در زیر به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

4.1. Full Backup

این نوع بک آپ شامل کپی کامل از تمام داده‌ها است. در صورت عدم استفاده از فشرده‌سازی، فضایی برابر با داده‌های اصلی نیاز خواهد داشت و این فرآیند ممکن است زمان‌بر باشد.

4.2. Differential Backup

در این روش، فقط تغییرات داده‌ها نسبت به یک نقطه مبنا (Full Backup) کپی می‌شود. برای بازیابی، ابتدا Full Backup و سپس Differential Backup مورد نیاز است.

4.3. Incremental Backup

در این روش، بک آپ‌گیری نسبت به آخرین Incremental Backup انجام می‌شود. برای بازیابی داده‌ها، ابتدا Full Backup و سپس همه Incremental Backupها به ترتیب باید برگردانده شوند.

نتیجه‌گیری

استفاده از تکنولوژی‌های مختلف مانند Snapshot، بک آپ و آرشیو آنلاین برای محافظت و مدیریت داده‌ها ضروری است. انتخاب روش مناسب بستگی به نیازها و حجم داده‌های سازمان دارد. با توجه به این مطالب، سازمان‌ها باید استراتژی‌های قوی برای مدیریت داده‌های خود اتخاذ کنند.

Subscription

مشترک شدن در به روز رسانی!

    سبد خرید (0 مورد)

    No products in the cart.